7. september 2008

Zares dobro ali zares sporno?

Pred desetimi minutami sem pobirala spodnjo čeljust s tal, kar se mi ob gledanju slovenske (komercialne) televizije niti ne dogaja preveč pogosto. Namreč, obupala sem nad svojimi novinarskimi podvigi (Mar ste vedeli, da ima makedonska vlada spletno stran samo v cirilici? Srčkano.) in se lotila TV vegetacije. Bizovičar in Zrnec, ker boljšega ni bilo na spregled (ob čemer se lahko resno zamislimo o domači medijski ponudbi).

Skratka, prosti pad čeljusti je povzročil oglas stranke Zares. Že na začetku se zmenimo, da pišem o oglasu in ne o stranki. Moje politične preference s to objavo nimajo zveze.
Če oglasa niste videli, ga po vsej verjetnosti tudi ne boste (uradni razlog tukaj, neuradno imam krepke pomisleke). Kar je škoda, ker je dober. Vsebinsko in estetsko gledano.
Namesto zlajnanih faca prvaka/-inje stranke + glas iz offa trobezlja floskule formul je zadevščina mini glasbeni spot. Nastopa rapper Nikolovski (iz dna srca mu želim visok honorar, si ga zasluži, pa še zmerno srčkan je, no -1-, ne skreni s teme, ampak če ... ) s komadom o ... socialni stiski, bi se djalo. Bojda po resnični zgodbi. Komad je za moj okus dostojno napisan in zelo poslušljiv.

Nakar moj komunikološki možgan najde par linkov na nedavno videne Zaresove plakate. Tudi ti so drugačni od povprečja. Namesto kombinacije faca+slogan se osredotočajo na tekst in uporabljajo (če se prav spomnim) raznorazna dejstva, ki naj bi bila povezana s programom. Pogumno, če mene vprašate, čeprav morda tudi malce neumno (ljudje padamo na vizualno, tako smo narejeni, pa tudi volilne preference nekako obešamo na osebo, ponavadi prvaka/-injo stranke).
Poteza se mi zdi zanimiva v oglaševalske smislu, saj malce prevetri našo sicer zelo postano tradicijo predvolilnih kampanj. Me prav zanima, katera agencija ima tako velika ... strateška izhodišča.

Hkrati me pa ves čas grizlja moj prijatelj Dvom. Ali je etično sporno takole 'prikrpiti se' na zgodbo o neki stiski? Je to izkoriščanje čustev za nabiranje glasov? Skoraj zagotovo. Ampak to delajo vse stranke na vsem svetu. Moti me to, da ima tale oglas večji potencial kot večina. Je bolj direkten. Zdi se mi, da so šli čez mejo. Taka vsebina bi bila bolj primerna za socialni marketing, po domače, kakšno kampanjo za pomoč ljudem na pragu revščine ipd. Brezplačne objave in take reči, saj veste.

Za vsak slučaj še enkrat: zapisano je moje mnenje o oglasu in kampanji, ne pa o stranki. Tipkala sem, Howgh.

8 komentarjev:

  1. ho ho, tudi sama sem zapazila omenjeno oglasno obvestilo. prepričana sem bila, da je del neumnega šova unih dveh butcev. je bil pa v celotni uri in pol to edini moment,ko sem se rahlo nasmehnila ... ah, slovenska večna ustvarjalska problematika =)

    ps.
    če ne veš kadu sem - seka od jinx ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Če padamo na vizualno, zakaj potem tako grde face politikov. Edino nasmeške imajo pa spolirane, to pa jim je uspelo. :D

    OdgovoriIzbriši
  3. na vizualno padamo, ker so naši možgani sposobni podobe procesirati hitreje in v neskončno večjem obsegu kot pa besede. face politikov pa ni nujno, da so lepe, bolj je pomembno da dajejo kvtis kredibilnosti, blabliblu (dobrodošli na fdv).
    se mi pa zdi, da so s fotko kresalove za jumbote krepko sfalili: na prvi pogled je kot ena dečva na sparovem oglasu, ne pa političarka. pahor tudi deluje malček preveč kot pokov'c in ne potencialni premier. ah ja, kaj češ, vsi hočejo bit lepi in speglani na fotki ...

    OdgovoriIzbriši
  4. Jah, kaj bi politiki brez fotošopa in edigsa. :D

    OdgovoriIzbriši
  5. kolk edigsa bojo šele rabl, da bojo prikril tole zadevščino s patrio ... (sej najbrž bojo pr nakupu tega edigsa - na državne stroške, ofkors - spet sprejel kkšno podkupnino, pa bo šlo.)

    OdgovoriIzbriši
  6. Hjah kar se Zaresovskega honorarja Nikolovskega tiche... Model v Ljubljani kandidira za poslanca, tko da... =)

    OdgovoriIzbriši
  7. mar res? swashta (sicer pa, to je zdej in.)

    OdgovoriIzbriši
  8. Ne bi se čist strinjal, da je ta oglas preveč direkten. Je direkten, ampak pomoje ne preveč. Ostali plakati so kvečjem (za moje pojme) premal direktni, premal izraziti, preveč so... so na panojih samo zato, da so. Se mi tud zdi, da ta vpliv na čustva itak pali samo pri tistih, ki s(m)o bli nekje med levimi strankami, da potem rečeš ˝a bi dal js svoj glas Zares-u al ne?˝, tisti ki so že v štartu npr. za krasno N.si in od tega ne bojo odstopl, jim pa čustva niso spremenila pogleda. Hočem rečt, da zarad čustvenga spota Zares, po mojem mnenju, ni prevzel glasov drugih strank...
    Sicer je bil pa tale spot (v enaki obliki) namenjen eni kampanji v zvezi z revščino, ki pa ni baš zaživela in se je Nikotu zdel škoda, da tud sam spot propade.
    Lp, Kekc

    OdgovoriIzbriši