4. april 2011

14:03 x maljon = gledanje snikpika Game of Thrones

A ste že gledali? A še niste? A ne boste? A boste zdržali?

Ježešna, kako nas HBO crklja z objavljanjem materiala iz prihajajoče nadserije Game of Thrones. Včeraj je luč sveta ugledalo 14.03 minute prvega dela, ki bo moj (in vaš, upam) TV zaslon zapolnila 18. aprila. Prvihštirinajstinšemalominutserijepomojinajljubšifantazijskiknjigikipresegažanrskapričakovanja. Oježešmarija.

Foto: HBO
Me je bilo malo strah, da bom razočarana. Knjiga A Game of Thrones je namreč globoka, obsežna in dodelana zgodba, ki je del dolge in še nastajajoče knjižne serije A Song of Ice and Fire izpod peresa mojstra Georgea R.R. Martina (naj mu bogovi dajo dolgo življenje, še tri knjige čakamo). Fantazija tu ni cenenega tipa, ki bi odbila bolj splošno naravnanega gledalca ali bralca, pa tudi zapriseženega ljubitelja žanra. (Sem ne štejemo redkih pacientov, ki kljub ljubezni do kakovosti že nekaj mesecev čisto zadovoljno beremo Goodkinda. Vsak ima svoje Slovenske novice.) Največja hvala gre n-dimenzionalnim likom, kompleksni zgodbi, za katero so leta premisleka (konkretno, 7 let za eno buklo, pa še nekaj mesecev bo) in epskih razsežnostim zgodbe. Zdaj jo, ker hec mora bit, tlačijo na male ekrane.

In tu je kleč. Se bodo ljubitelji knjige odzvali negativno? Bodo raztrgali serijo in se nato trudili kolektivno pozabiti, da je kdaj obstajala? Močno dvomim. Ker je vsaj začetek videti zvest knjigi, pa ne le v izbiri igralcev in besedilu dialogov, pač pa v nečem drugem. Ujeli so isti občutek. Vsaj za slabih petnajst minut so nas preselili na sever Westerosa in celo stvar naredili karseda verjetno, plastično, pravo. Zalogaj je kar zahteven, saj je ravno prolog in Branovo poglavje za tiste, ki jim fantazijski pristop ni blizu, malo preveč ekstremen, nadnaraven in, hja, televizijski. Mogoče bo koga od ne-fantazijsko-navdušenih gledalcev res odbil. Poznavalcev in ljubiteljev knjige pa po mojem mnenju ne. Hudiča, saj imamo vsi po vrsti zadevščino že mnogo ur na ponovnem predvajanju.

Sicer pa, kaj besedičim, poglejte in ocenite sami. Tokrat ne bom tlačila videa v vsebino, saj si zasluži celoten zaslon vašega računala.

Vse mi je všeč, samo sneg ne. Nasprejan je videti. Snemali so na Severnem Irskem pred pravo zimo, kaj jim je pa drugega ostalo.
Sem hotela biti še malo pametna, pa me je nekdo prehitel. Taisti nekdo je, kot še nekateri kritiki in pisci, dobil prvih šest epizod na vpogled. Moja fovšija ne pozna meja. :)

2 komentarja:

  1. Sva že dva. Moj predsezonski bruhaha je tukaj, če si ga zgrešil: http://baba-zmeshana.blogspot.com/2011/08/druga-sezona-game-of-thrones.html

    OdgovoriIzbriši